Сыныптан тыс
Сыныптан тыс ашық сабақ: ХХІ – ғасыр жас математигі (зияткерлік сайыс)
Мұғалімі: Қалдарбекова Самал
Пәні: Математика
Сыныбы: 5 «А» ; 5 «Ә» сынып оқушылары
«Білімнің салтанат құруы. Қазіргі таңда білім
бағдарламаларының елімізге ұтымды үлес қосып келе жатқанын айта келіп, табыс
тізгіні – білімді болашақ жастардың қолында екеніне баса назар аударды» - деп Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаев Рухани жаңғыру мақаласында
айттып барынша білімге көңіл бөлген.
ХХІ – ғасыр жас математигі (зияткерлік сайыс) жүргізілу
жоспарымен бөліскім келеді.
Мұғалім:
1. Қайырлы күн құрметті көрермен,
Сөз бастайын термелетіп өлеңмен.
Тәрбиелі, білімді боп әрқашан,
Өс, өркенде қанат жайып кемелден.
Мінеки, залда тыныштық,
Естілмейді дыбыс түк.
Мұны бізде қоштаймыз,
Ғылымдардың ғылымы,
Математика жайында,
ХХІ – ғасыр жас математик сайысынбастаймыз.
Ғылымдардың патшасы атанғансың,
Евклид, Фалес, Пифагордан бата алғансың.
Төзбейтін өтірікке, жалғандыққа,
Жасықтан емес сен, қаталдансың.
«Ақыл – ойды тәртіпке келтіретін»,
Нағыз пән – математика атанғансың!– дей келе ортаға қатысатын оқушыларды таныстырайық:
5 «А» сынып пен 5 «Ә» сынып оқушылары
5 «А» сынып
Ұран:
Жарыс десе жанамыз,
Бүгінгі жарыста алғырлықпен аламыз
«Алғырлар» Озып шығып бәйге аламыз
Аты аңызға айналған
«Алғыр» бала атанып
Бізде ғалым боламыз.
5 «Ә» сынып
Ұран: Қандай сынақ болса дағы
беріспе,
Әрқашанда үміткерміз жеңіске
«Білгірлер» Мақтанбаймыз «білгірміз» деп
Таудай бірақ талабымыз
«Білгір» бала атанып,
Келешекте өскенде
Үлкен ғалым боламыз.
Мұғалім:
Шеберлікті, білімді,
Сараптап сіздер көріңіздер,
Әділ қазы алқасы,
Әділ баға беріңіздер, – деп әділ қазы алқасымен таныстырамыз.
Математикалық сайысымыз 4 бөлімнен турады.
І – бөлім «Бәйге», ІІ – бөлім «Жорға», ІІІ – бөлім «Полиглот», ІҮ – бөлім «Кім
жүйрік?»
Мәңгі бақи есте қалар,
Қызықты бір жарыс болсын.
Білімдірек шәкірт озар,
Сұрақтары қиын болсын - дей отырып, сайысымыздың «Бәйге»
деп аталатын І – бөлімін бастаймыз:
І – бөлім. «Бәйге»
1. Қарыс шамамен неше см?(21 см)
2. Жұп цифрлар деген ...
3. 2814 пен 2823 салыстыр
4. Белгісіз шама мен теңдеудің түбірін
енгізген ғалым? Әл -Хорезми
5. Шаршының ауданы?
6.Құрама сан дегеніміз?
7. 33?
8.Дұрыс жай бөлшек дегеніміз не?
2 топ
1. Құлаш шамамен неше см?(2м13см)
2. Тақ цифрлар...
3. 3478 бен 3489 салыстыр
4. Белгісіз шамаларды х,у,z арқылы белгілеген ғалым? Рене Декарт
5.Тіктөртбұрыштың ауданы?
6. Жай сан дегеніміз?
7. 25 ?
8. Бұрыс жай бөлшек дегеніміз не?
ІІ – бөлім. «Жорға» слайдтағы
есептерді шығарады.
III-
бөлім .«Полиглот»
Көп тілді меңгеру заман талабы болып отырғандықтан, қатысушылардың шет тілін
қаншалықты меңгергенін ойынымыздың келесі бөлімі «Полиглоттан» байқайық. Бұл
бөлімде жасырылған сөзді немесе жұмбақ шешуін үш тілде қазақша, орысша,
ағылшынша айту керек. Үш аудармасын дұрыс шешсе - 30 ұпай. Екі аудармасын дұрыс
шешсе - 20 ұпай, біреуін тапса - 10 ұпай беріледі.
<!--
[if !supportLineBreakNewLine]
-->
<!--
[endif]
-->
1.
Жоқ өзінде бас та, қас та, мойында,
Ұзындығы жазулы тұр бойында.
Жауабы: сызғыш, линейка, ruler
2. Қабат, қабат қаттама,
Ақылың болса аттама.
Жауабы: кітап, книга, book.
3..... жылда ел жаңа.
Жауабы: eлу, пятьдесять, fifty.
4.... теңгең болғанша,
... досың болсын.
Жауабы: жүз, сто, one hand red
5. Нәрселерді санағанда,
Керек ол бізге ауадай,
Айтыңдаршы бұл қандай сан,
Жан – жағыңа қараMay.
Жауабы: натурал сан, нат
уральные числа, real
6. Бірдей санды бірнеше рет,
Көбейтуден тұрады.
Егер оны ықшамдасаң,
Қандай атау болады?
<!--
[if !supportLineBreakNewLine]
-->
<!--
[endif]
-->
Жауабы: дәреже, степень, power
ІҮ – Бөлім. «Кім жүйрік»
1 ТОП
Р. 594:(8x - 55)=18 У. (х - 12) • 8 = 56 Х. <!-- [if gte msEquation 12]>25+715= <!-- [if !msEquation] --> <!-- [endif] -->
А. (18•24
+ 18): 5 = Н.
1148 : 82+ 38•7-199 = И. 735:(6x+17)=21
<!--
[if !supportLineBreakNewLine]
-->
<!--
[endif]
-->
2 ТОП
Ж. 124:(у-5) = 31 А. 13400 : (4103 - 3567) + 31 =
Ң. (у + 25):8=16 Ғ) 24 • (у + 9) = 288
Ы. <!-- [if gte msEquation 12]> 56+78= <!-- [if !msEquation] --> <!-- [endif] --> Р. <!-- [if gte msEquation 12]>1324+712+56= <!-- [if !msEquation] --> <!-- [endif] --> У. <!-- [if gte msEquation 12]>?7 <!-- [if !msEquation] --> <!-- [endif] --> = <!-- [if gte msEquation 12]>428 <!-- [if !msEquation] --> <!-- [endif] -->
11 |
19 |
<!-- [if gte msEquation 12]>1315 <!-- [if !msEquation] --> <!-- [endif] --> |
90 |
81 |
3 |
9 |
56 |
103 |
3 |
<!-- [if gte msEquation 12]>11724 <!-- [if !msEquation] --> <!-- [endif] --> |
<!-- [if gte msEquation 12]>12324 <!-- [if !msEquation] --> <!-- [endif] --> |
4 |
Р |
У |
Х |
А |
Н |
И |
Ж |
А |
Ң |
Ғ |
Ы |
Р |
У |
<!--
[if !supportLineBreakNewLine]
-->
<!--
[endif]
-->
Әрбір
дұрыс жауап 2 балдық жүйемен есептелінеді.
Қорытындылау
Әділ – қазылар жеңімпазды анықтайды, ол оқушыға құрмет көрсетіп, сыйлық табыс
етеді.
Жүргізуші:
Ақынжанды
болмаған,
Математик те бола алмас.
Жақсы шумақ тумаса,
Көңілге әсте қана алмас.
Олар жайлы төреші,
Көрермендер өздерің.
Ақ – қарасын айырып,
Куә болды көздерің, - дей келе біз сіздермен әлі де талай кездесетінімізге
сенеміз.
ХХІ ғасыр – білім ғасыры. Өткенімізді білетін, бүгінді түсінетін, ертеңімізге
сеніммен қарайтын білімді азамат болыңыздар. Келгендеріңізге мың рахмет. Сау – саламат
болыңыздар.